tisdag 31 augusti 2010

Sjukligt inlägg.....(igen)

Igår var jag på Reumatologen. Kändes som ett ganska bra besök och nya doktorn var okej. Det blev som jag ville/inte ville.... Jag börjar med cellgiftsmedicinen igen. Jag vill för det gör mej bättre, jag vill inte för jag mår dåligt av den. Pest eller kolera.....
Nu är det två timmar sedan jag tog startdosen, ögonen känns varma, det bränner lite från halsen och jag mår lite illa...=(
Nu är det en röntgen jag ska försöka klämma in någonstans också. Jag blev remitterad igår till drop in röntgen. När jag kom dit hade remissen ännu inte kommit och dessutom var det minst tre timmars väntetid. De bad mej återkomma en annan dag vilket jag tyckte var en god idè. Händer, fötter och lungor är det som ska synas på mej.
Jag blev också remitterad vidare för att jag förlorat känseln runt mitt höger knä. Vet inte riktigt vart, men det visar sej....

Det här är det värsta jag vet - sjukvårdsbesök. Kul som arbete - otäckt att vara i andra änden som patient.

Nästa, å nästa, å nästa, å nästa inlägg ska INTE handla om mer sjukligheter - jag lovar!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar