lördag 28 augusti 2010

Jösses vad sjuk jag har varit!

Jag trodde jag klarade mej med en lindrig variant av magåkomman som hela familjen drabbades av på värre eller lindrigare vis. I måndags efter Rasmus kräkningar stannade jag hemma eftersom jag kände mej rumlig i och hade lite ont i magen. Var rädd att smitta hela min arbetsplats i fall det var något smittsamt. Var ledig tisdag och onsdag och mådde då ganska okej. Åkte och jobbade torsdag kväll vilket gick bra, men SEN! Torsdag natt spydde jag mer än jag kunde tro man kunde....Nu har jag legat i ett dygn som en förgiftad råtta som flämtar sina sista minuter...(knepig liknelse kanske...=) men jag har faktiskt sett den där råttan framför mej i en svag dimma. 39 graders feber, frossa utan dess like, illamående, inte kunnat stå på benen, knappt fått i mej någonting, och i går kväll fick jag fruktansvärd värk som ett band runt bröstkorgen - tror att det kan vara "träningsvärk" efter alla uppkastningar och att jag legat så länge i ett sträck. Fy, vilket dygn det varit!

Idag mår jag mycket bättre, men är lite svag och mör....Har sedan länge lovat Adam att vi ska åka till Segersjö idag och se på fälttävlan och hundtävlingar. Vi gör ett försök lite senare idag. Det är ju bara att åka hem om det inte går - vi har ju nära i alla fall.

Hoppas ni alla är friska & mår bra!

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar