måndag 2 augusti 2010

Visingsö, migrän & kattungar



Äntligen! så har min migrän släppt! Tidigt i morse vaknade jag med den och då är det hopplöst att bli av med den. Annars hjälper medicinen jättebra om jag tar den precis när jag börjar känna att det är på gång, men sover man hinner det gå lite för långt. Så jag var tvungen att vara hemma från jobbet idag.

I helgen - den blåsigaste och regnigaste den här sommaren, kändes det som i alla fall, var vi i Gränna och bodde på Pandora - pappa och Margits båt. Tanken var att vi skulle vara ute på Vättern hela helgen, men då det blåste mellan 14 och 16 sekundmeter var det ingen god idè. Inte med barnen ombord i alla fall. Så på lördagen tog vi Tingley - en av Visingsöfärjorna och tillbringade dagen på Visingsö. Det blev en härlig dag då till och med solen sken på oss!



Jag och Rasmus tittar upp från förruffen på Pandora.


Adam & jag åkte remmalag. Små bodar med diverse försäljning.



Mme Tingley och Visingsborg.


Barnen med morfar & Margit.


På vägen hem i går stannade vi i Skärblacka och hämtade våra små kattungar Stina & Tassen. De är ännu lite skygga och ligger gärna bakom soffan eller på köksstolarna och trycker, men några bus och lekomgångar har de inte kunnat stå emot. Här är sötnosarna:




Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar