torsdag 9 september 2010

Kissarna

Inte en bokstav om hur jag mår den här gången....;)

Istället ägnar jag inlägget åt kissarna som har blivit så stora helt plötsligt! Nu finns det lite att klappa på. Särskilt Tassen har varit så smal så smal så det har känts som att klappa på en iller eller något liknande. Nu börjar de få lite hull, riktigt med päls att borsta och första kloklippningen gick galant! Jag la dem på rygg i knät och klippte klo efter klo och de bara låg och spann!

Ute i sina selar har de också varit. De blir modigare för varje gång och så småningom ska de såklart få gå lösa. Vi väntar bara på att de ska bli stora nog för kastrering och så ska de id-märkas innan.

De senaste dagarna har jag byggt en lekställning med klöspelare till dem. Det var lite knixigare än jag trodde, men blev betydligt billigare än att köpa en färdig. De verkar gilla den också!


Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar