söndag 19 september 2010

Rasmus

Sitter och försöker öva upp fingerfärdigheten i min nya handledsskena som jag köpte igår. Den är otroligt bra då jag arbetar med handen, men i vägen då jag ska använda fingrarna. Men med övning kanske det går bättre. =)

Nu när jag är hemma mer ( tillfälligt sjukskriven) ser jag hur mycket Rasmus utvecklats och förändrats bara på en kort tid. Han har blivit så företagsam och försöker göra så mycket själv. Han har kommit på hur saker hänger ihop som till exempel; öppnar man en särskild dörr och drar ut nedersta lådan kan man få en sådan där kall pinne. Häromdagen stod han och pekade på frysen och visade att han ville ha en glass. Jag sa nej flera gånger och gick till slut och gjorde något annat. När jag undrade vart Rasmus tagit vägen mötte jag honom med en glass i munnen - öppnat frysen själv, öppnat glassen själv och sparat pappret längst ner....hur gullig och olydig som helst! ;)


Glasspinnen han öppnat så fint själv och dagisredo.

Så var det snart dags för Rasmus att få en egen vardag. Han och Timo har varit och hälsat på på dagis några gånger och det har gått jättebra och han verkar tycka det är kul! I morgon ska han dit och vara med på fotograferingen. =)

Idag när Timo var i skolan och röstade (jag hade redan förtidsröstat på jobbet) så träffade han en liten kille som är född 09 uppifrån skogen som vi inte visste fanns! Just 09-barn är det väldigt ont om här och jag har sett framför mej hur Rasmus bildar en egen klass i skolan då det blir dags..;) Så det var ju glädjande! Det kanske gömmer sej fler...;)


Skön söndag önskar Helena!

1 kommentar:

  1. Villket litet charmtroll du har =)
    Hoppas du bättrar på dig !kramiz Jessica

    SvaraRadera