måndag 4 oktober 2010

Ensam hemma...

Jaha, nu blev det lite konstigt. Helt själv hemma! Adam är i skolan och Rasmus är på utflykt med dagis och Timo är med där. Det blev väldigt tyst när alla försvann, tur att katterna har vaknat och lever runt här så känns det inte så ensamt.
Funderar på vad jag ska hitta på. Kan ju faktiskt göra vad jag vill för en gångs skull. Jag jobbar kväll och börjar inte förrän klockan tre. Frågan är om jag ska göra något nyttigt och behövligt eller något kul...eller bara ta det lugnt och läsa en bok kanske....eller sitta kvar här framför datorn?

I går hade Timo & Adam "Pappamedsittbarndag" som Adam kallar det. =) De packade matsäck och åkte till Kvarntorp och "besteg" Kvarntorpshögen, eller Johanssons berg som Adam verkligen trodde det hette. Inte så konstigt med tanke på att det står Johansson utmed hela yttersidan. (Ett konstverk a`la Hollywoodbokstäverna för er som inte bor här eller har sett det.)
Adam hade haft jättekul, trots att det var jobbigt att gå upp och att det hade blåst så osten nästan blåste av mackorna! =)


Adam på toppen....

Idag regnar det gula löv här. Jag har längtat efter hösten och nu är den här! Bävar bara för när de kalla morgnarna blir bestående och det blir halt på vägarna.=(

Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar