torsdag 14 oktober 2010

Torsdag

Oj, vad tiden drar iväg. Jag har svårt att hinna med bloggandet märker jag.

Idag är näst sista inskolningsdagen på dagis för Rasmus. Det har gått hur bra som helst! Inte en gång har han varit ledsen - mer än om han slagit sej eller ramlat såklart. Han vinkar hej då och sedan är det inget mer med det - lullar omkring och verkar ha kul hela dagen. Äter och sover gott där med. Det är så skönt, men säkert kommer det perioder då han inte tycker det är lika kul - vi är beredda på det i alla fall.
Timo har skött det mesta av inskolningen, men på tisdag kommer prövningen för mej då jag ska få iväg båda barnen till sitt och mej till mitt på morgonen. Jag kommer gå upp alldeles för tidigt och förbereda allt för att ha tidsmarginalen på min sida, men sen kommer det skita sej den sista kvarten ändå - det brukar bli så för mej... ;)

Igår fick jag lugnande besked då jag var på Neurofys på USÖ där de gjorde neurografi - och EMG undersökning på mina ben pga mitt känselbortfall runt ena knät. Neurografin var inte så obehaglig - då fästes metallplattor på huden och svag ström kopplades till dem så formades mätkurvor på en datorskärm. EMGn var värre. Då stacks nålar kopplade till kablar rakt in i benmusklerna på tre ställen. Sedan skulle jag spänna musklerna så mycket som möjligt (med nålarna i) - aj, aj, aj i flera timmar efteråt!
Resultat: Inga tecken på neurologisk sjukdom! =))) De här undersökningarna är vanliga för att diagnostisera tex MS, Parkinson mm Jag har varit hopplöst rädd för vad det här skulle visa eftersom min reumatologläkare med allvarlig min skickade mej på de här undersökningarna. Hon skrämde mej i onödan.... Känselbortfallet berodde på det jag själv trodde från början och även sa till henne. Nämligen pga att jag haft ont i knät och det har blivit en nervpåverkan som förhoppningsvis är tillfällig - har iofs varat ett halvår nu, men det KAN försvinna så småningom... Bara att gilla läget alltså!

Nu ska jag försöka göra något vettigt. I morgon eftermiddag börjar en mastig jobbhelg så i helgen blir inget annat gjort än pliktroget arbete för mej.

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar