söndag 9 maj 2010

Söndag

Vilka rasande aktiva dagar en snartettåring kan få till! Jag är hur trött & sliten som helst, men samtidigt så glad över vilka framsteg Rasmus gör - på både gott och ont...hm...Ett riktigt humör har börjat visa sej - rutiner som förut bara har rullat på smidigt & lätt får man kämpa för nu. Tråkigast är att han inte vill sitta i vagnen någon längre stund längre. Ger man sej på en promenad slutar det med att man får bära på ena armen och köra vagnen med andra. =( Dagar då jag har riktigt ont (som idag) är det ingen hit precis. Sen gör han ju så många roliga saker som väger upp det lite trilska. Idag tog han 7-8 steg på egen hand! Han har även lärt sej att resa sej upp från golvet utan att stödja sej mot något. Sedan när han står stadigt ger han sej själv en applåd! Vaaavaaaa har han också börjat ropa, vilket inte kan betyda något annat än Aaaadaaam. Vi ropar ju så ett antal gånger per dag så det är inte konstigt att Rasmus härmar det. =)

Igår var Rasmus och jag på mitt jobb och hälsade på igen. Spännande, kul att gå i en korridor som "aldrig" tar slut och liiite läskigt att träffa så många nya på en gång tyckte nog Rasmus. Roligt tyckte jag! Nytt schema igen vilket innebär fler kvällspass. Inte min favoritarbetstid kanske, men det var nog den bästa lösningen just nu.

Ha en bra vecka alla rara människor!
/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar