tisdag 25 maj 2010

Nu kommer ett inlägg om Linus igen....

Om någon kanske tröttnat på mina Linusrapporter..... Jag måste bara skriva om det här för det tar en så stor del av mina tankar just nu.

Igår förmiddag fick han ett litet (förstår jag nu) krampanfall av något slag. Han låg på våran säng och helt plötsligt for han upp och började snurra runt, runt, runt, alldeles stel och stirrade upp i taket. Jag blev helt chockad och trodde han höll på att dö. Det varade kanske 15 sekunder, men kändes väldigt länge. Efteråt var han lite snurrig, men la sej sen och sov igen. På kvällen när vi satt och åt kvällsmat hörde vi hur det började rumla i vardagsrummet. Då hade han fått ett anfall till som var mycket kraftigare. Benen sprattlade helt okontrollerat åt alla håll (inte så bra med hans redan skadade knä) och det sprutade fradga ur munnen. Jag sprang och hämtade en filt som Timo svepte in honom i. När det anfallet gått över var han helt slapp i vänster bakben, han trampade med översidan av foten i golvet. Han la sej och vila och sedan var han som vanligt igen.
Efter det anfallet bestämde vi att det fick vara nog nu.

Idag har jag ändå avvaktat för han har varit som han brukar och inte ett anfall på hela dagen....
Suck, jag vet varken ut eller in... Jag skulle vilja ha en veterinär boende här tills allt är över.....=(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar