tisdag 11 maj 2010

Hemska dag!

Dagen idag har varit hemsk!! Jag har upplevt mitt värsta migränanfall någonsin. På morgonen mådde jag bra och skjutsade som vanligt Adam till skolan. När Rasmus hade somnat vid halv tio satt jag vid datorn och skrev. Helt plötsligt såg jag inte ordet jag precis skrivit utan bara det ord jag höll på att skriva. Till slut blev det helt svart åt sidan - som om man håller för handen vid sidan av ögat. Detta har jag varit med om förut, så jag blev inte så orolig men ringde ändå Timo eftersom jag var ensam med Rasmus. Vi bestämde att jag skulle ringa om det blev värre.
Det tog kanske tio minuter så såg jag allting som genom vågor. Allt jag tittade på böljade omkring. Samtidigt, bakom böljandet, blev allt jag såg på som ett sprucket fönster med svarta skärvor i här och där. Så otäckt! Jag var livrädd fast jag visste att det var migrän. Allt resulterade i världens panikattack! Hjärtklappning, fick ingen luft, ont i magen, yr.......Tur att Rasmus sov och inte behövde se det här. Timo kom hem bums och då blev jag lugn . Att jag fick panik berodde nog på att jag var ensam med Rasmus när synstörningarna kom. De som haft detta förstår nog och har man inte haft det är det kanske svårt.
Det här med ögonen försvann efter ca en halv timma och då kom migränhuvudvärken som också måste upplevas för att förstå hur den är. Vanlig huvudvärk är som ljuv musik i jämförelse med det här.
Jag tog medicin och sov i 4,5 timme! Nu mår jag ganska bra - lite tung i huvudet och ljuskänslig. Känner att jag inte borde sitta framför datorn nu. Det känns lite snurrigt.
Eeze neo har i alla fall varit min bästis idag!

Vi fick förresten besked idag om att Rasmus fått plats på Sjögården i oktober! Samma dagis som Adam gick på och ligger precis bredvid skolan. Perfekt!

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar