söndag 23 maj 2010

Helgen

Igår var vi och köpte de sista presenterna till Rasmus ettårsdag. Svårt med tanke på att han redan har så mycket leksaker efter Adam. Men några saker blev det såklart. Var även och köpte lite plantor och frön som nu kommit i jorden. Det ska bli intressant att se om det tar sej och överlever - jag har ju inte världens grönaste fingrar....Adam och jag gjorde även klart grönsakslandet. Hoppas det inte blir lika mycket "mördarsniglar" som förra året då de åt upp det mesta för oss.

Igår kom båten i sjön och Timo & Adam gav sej ut och premiärmetade. Två abborrar hade en glad Adam med sej hem. Rasmus och jag stod på stranden och tittade på, men det var olidligt varmt så Rasmus tappade tålamodet efter en stund så vi fick gå hem - eller jag rättare sagt med Rasmus på ena armen och vagnen framför andra...som vanligt nu för tiden.


Adam har fixat sin egen kvällsmat....


Med Linus är det ganska oförändrat än så länge. I lördags kväll var han dock lite orolig, jamskrek och linkade planlöst omkring. Sen har han börjat sova hos mej igen, vilket han inte gjort på väldigt länge. Knät lyckas jag bara inte få tillbaka i rätt läge - det händer ingenting när jag försöker. Så han får gå såhär illa nu. Veterinären sa att det får vara så här om jag inte lyckas. Han verkar inte ha speciellt ont. Han går omkring, hoppar upp i möbler och till och med stannar upp och belastar bara det benet ibland när han ska nosa på någonting. Han får ju smärtstillande varje dag, men det skulle inte ge full effekt förrän efter ca 7 dagar och han verkade inte ha ont när vi åkte till vet. heller. Kan bero på ärrbildning där nervtrådar dött efter hans gamla skada i knät enl. vet.
Hur som helst så är det ändå ganska jobbigt att se honom. Han vill ju gärna ligga ute på altanen och gå omkring lite i trädgården - då måste vi passa honom så han inte blir utsatt för tex en katt, då han skulle hamna i underläge direkt. Han har varit en riktig slagkämpe förut och försvarat sitt revir.


Här är en bild på Rasmus som försöker lugna Linus (som inte gillar buren) när vi skulle åka i torsdags. Rasmus säger Heeeej med sin snällaste röst i sitt högsta tonläge. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar