måndag 16 november 2009

Trött!....är jag nu. Har varit vaken sedan kl 3 i natt för att den där f-b sjukdomen satt klorna i mej ordentligt igen! Det dunkar, svider, bränner och värker och känns som någon sitter och karvar med en mejsel inne i lederna - mest i vänstra foten, men även i höger handled och några fingrar. Mest handikappad blir jag ju av att inte kunna gå ordentligt eftersom jag inte kan böja tålederna och ligger jag ner så börjar det domna i underbenet, tror det är en nerv som blir klämd av all svullnad.... Vet inte riktigt vad jag ska göra....Vill inte börja med cellgifter än eftersom Rasmus har tagit upp amningen lite mer nu igen, och det skulle bli väldigt svårt att få honom lugn utan den just nu! När jag väntade Rasmus fick jag kortisoninjektioner direkt i lederna när det var som värst, men det hjälpte max ett par dagar och gjorde så förbenat ont så det känns inte värt det... Jag ger det några dagar och blir det inte bättre får jag väl ringa reumatologen och be om råd. Timo fick lite morgonledigt och följde Adam till skolan idag så slapp jag i alla fall hela den processen.

I lördags var det full rulle hela dagen.... Först var vi med när Adam och Rasmus kusins flickor döptes. Allt var så fint! Flickorna såklart, mamman & pappan, skönsång och fin diktläsning! Jag var blöt om kinderna som vanligt.....=) Efteråt bjöds vi på jättegott kaffebord!
Efter dopet var det bara att åka hem, slänga i oss lite mat och sen iväg till nästa kyrka för att se Adam uppträda med sin kör på Lännäs församligsafton. De var minst lika bra som sist! I eftermiddag börjar de övningen inför lucia som de ska gå i kyrkan den 13:e december då stora kören har sin adventskonsert. Lännäs kyrkokör är för övrigt otroligt bra!!

Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar