tisdag 3 november 2009

Tisdag

Igår var jag med Rasmus till BVC för 5 månaderskontroll och vaccinering. Som förra gången skulle han få två sprutor eftersom vi valt till den extra sprutan mot Hepatit. Igår kändes det dock riktigt brutalt då de var två sköterskor. Jag höll Rasmus i famnen, och de tog tag i var sitt ben, räknade till tre och stack samtidigt! Gallskrik i några sekunder. Sen när plåsterlapparna var på plats la Rasmus fram ett storsmil åt båda två! Han är i alla fall inte långsint på nåt vis! =)
Idag är han lite febrig och gnällig vilket nog är efterdyningar av sprutorna. Det blev likadant förra gången.

I eftermiddag ska jag ta ett litet prat med skolan. Det känns verkligen inte okej att Adam sitter ensam i ett omklädningsrum och gråter i en timma utan att någon vet att han sitter där! Jag går inte in på varför här men ledsen blev jag och känner att det måste utredas idag.


Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar