söndag 22 november 2009

Söndag

Jätteglad blev jag härom dagen! På facebook finns en grupp som heter "Vi som gått på Ljungarumsskolan". Där finns en tråd vem som var bästa läraren och där hittade jag i ett inlägg Monica Landqvist! - min mamma! =) Det är 20 år sedan hon dog och så dyker hennes namn upp på facebook! Jag blev glad och stolt! Jag vet att hon var en omtyckt lärare och det värmde så mycket att hon är ihågkommen som bästa läraren!

Nu är vi mer eller mindre sjuka allihopa här hemma. Rasmus har varit jätteförkyld sedan i onsdags och det håller i sig än. Han är sådär riktigt tjocksnorig, vill knappt äta och sover oroligt. Pust! Det är riktigt jobbigt när bebisar är förkylda! Tänk bara att inte kunna snyta sej...Lyckan är när det kommer en riktig NYSNING och allt bara flyger ut! =)
Inte blev väl Rasmus bättre i alla fall av att vi i onsdags eftermiddag köade i 2,5 timme i regnet utanför Örebromässan för att få influensavaccinet. Det var dock bättre organiserat i onsdags med en kö för barnfamiljer och en kö för övriga.
Nu är det bara Rasmus som inte fått sitt vaccin. Han ska på läkarbesök i morgon så jag får väl veta då om det är aktuellt för honom. Han fyller ju 6 månader på onsdag och på vissa håll har de ju då fått vaccinet och på andra håll inte.

Angående mina leder så är det bättre! Funderar på om det kan vara den här förkylningen jag har nu som triggade i gång det....

En bra vecka önskar jag er alla!

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar