torsdag 8 oktober 2009

Torsdag

Igår var Rasmus och jag på Öppen Famn i kyrkan igen! Det gick såå bra! =) Han var glad, lekte och var med på golvet bland alla barnen. Sedan somnade han i mitt knä(!!) en stund när vi fikade, sen var han laddad för den avslutande sångstunden! =) Vi träffade lilla E och hans föräldrar också. E är bara 2 dagar äldre än Rasmus och de ska döpas ihop. Roligt att titta på dem när de är så lika i tid och utveckling - samma rörelser, blöta hakor och fingrar i munnen, käkade välling ihop och blev pömsiga samtidigt. De kommer vara så fina ihop när det är dags om tre veckor!

I morgon är Adam ledig men ska på en extra sångövning i kyrkan inför deras uppträdande på invigningen på söndag. Adam har världens bästa kompismamma! Hon hämtar & skjutsar Adam titt som tätt när de ska någonstans. Idag kom hon hem med Adam från skolan och i morgon sköter hon hela ruljansen när de ska iväg. Är så glad att hon finns! - särskilt nu när Rasmus kräver så mycket av tiden.

Förutom att ta hand om barnen har jag faktiskt hunnit med lite annat också den senaste tiden. Dopklänningen är klar, dockhuset är på slutklämmen, har målat om några möbler och idag har jag försökt piffa upp hallen med några wall deco & lite annat jag köpt från Panduro. Några julgrisar (!) har vi också målat idag Adam & jag. Nästa projekt är några saker jag ska göra till två tvillingflickor som snart ska döpas.....=)

Bilder på allt kommer så småningom för den som vill se....Hinner inte fixa med det nu.

/ Helena

1 kommentar:

  1. Ser MYCKET fram emot bilder på alltihop!!!

    Hoppas det gick bra för Adam idag!

    Kram till alla!

    SvaraRadera