måndag 5 oktober 2009

Måndag


Lillemannen har somnat till slut, nybadad (med sin nya "syster Anka") & mätt!.....Han är i en "varanärahelatiden-period" just nu. Sover oroligt, vill inte sitta eller ligga själv någonstans, någon gång. Vill bli "underhållen" eller buren hela tiden. Han kan helt plötsligt börja panikskrika mitt i sömnen - då kan det räcka att man bara tar hans hand som han kramar hårt tillbaka och somnar om. På nätterna ligger han hos mej nu, annars skulle jag få springa upp 10 ggr/natt. Timo sover en tid på soffan.....

Jag är helt slut men tycker så synd om honom. Han är så beroende, utsatt och hjälplös....För mej skulle det kännas bra att amma honom till lugn & trygghet, jag försöker men han vill knappt amma någonting längre tyvärr....Han provar korta stunder ibland, men det slutar ofta med viftande armar och skrik.

Hoppas den här perioden är kort och att han kommer tillbaka till sitt lugn som egentligen kännetecknar honom. Nu knorrar han bakom mej här så det är bäst jag går och buffar lite på honom.

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar