torsdag 20 augusti 2009

Torsdag

Så är första skolveckan avklarad! Adam är ledig på fredagar, vilket han verkligen inte vill vara! Själv tycker jag det verkar väldigt skönt med 4-dagars vecka..... Skoldagen är slut kl. 12,40 och när jag kommer till skolan och , glad över att se honom, glatt ropar "Hej Adam!" får jag bara en ARG blick! Han tycker det är hur trist som helst när vi ska gå hem. Så nu blev han erbjuden att stanna kvar på fritids och leka en timme efter skolan varje dag. Snälla de är! =)

För mej och Rasmus blir det många promenader eftersom vi på morgonen först går med Adam till skolan. Sen går vi ju hem igen. Sen går vi och hämtar Adam och sen hem igen. Blir bra för min mammakropp som vill tillbaks till ursprungsformen! =)

Idag kom nya Pandurokatalogen! Hur kul är det inte?! Vill ju göra hundra grejer när man bläddrar i den! Adam fick välja ett pyssel att göra till jul i alla fall och det blev att måla keramikgrisar! =)

Annat som låg i lådan idag var brev från prästen. Så nu ska vi planera dop. =)

I morgon ska jag till barnmorskan på efterkontroll. Ska bli skönt eftersom jag har funderat på en del saker....

Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar