söndag 30 augusti 2009

Pyssel, krassligt & växande Rasmus

I helgen har båda barnen varit lite risiga.
Rasmus fick feber och blev lite hängig efter sina vaccinationer han fick i torsdag. Adam är förkyld & hes och har lite feber. De har varit så lugna så jag har hunnit greja massor med mitt skala 1:12 hus! Väääldigt kul! =)

Mycket smådetaljer som ska fixas till!

Än är det en hel del kvar att göra. I veckorna blir det bara små stunder jag hinner greja. Sätta dit en list då & då, mäta lite senare, måla någon detalj i farten osv...

Oj, vad det går undan med Rasmus! Han växer & växer och utvecklas massor varje dag tycker jag! I torsdags 3 månader gammal vägde han 7,2 kg och var 63,5 cm lång!

Det är så skönt att han nu kan sitta små stunder i sin matstol! Han har en märklig förmåga att alltid vakna eller skrika när vi ska äta. Då hamnar han antingen i babysittern nere på golvet och ser inte alls vad vi gör, eller så får någon sitta med honom i knät och försöka äta ändå, eller så äter vi i omgångar... Nu kan han sitta med vid bordet och det är ju så mycket roligare både för honom & oss!

Här har jag det så bra!

Nu ska jag passa på och snickra lite medans Timo & Rasmus är på promenad! =)
Carpe Diem!
/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar