onsdag 12 augusti 2009

Shopping och pyssel!


Igår var vi till Vingåker och shoppade. Hittade en hel del på Iittala outlet! Allt på bilden för 398:-! Höganäs clubmuggar kostade bara 19:-/st och var fjärde mugg var gratis. I och för sej är det andrahandsortering , men var finns felen?? ser absolut ingenting!
Köpte även en stor Taika kaffemugg som är sååå fin. Jättegott kaffe blir det också i den! =) Vi har Ostindias service, men hade vi inte den skulle jag nog köpa Taika som finns som service och koppar & muggar i olika storlekar i vitt, blått eller rött.
Sen är det ju någonting med mej och mumin.....burken är ju för gullig! Den blev en bra nappförvaring till Rasmus (som nu tar nappen nästan jämt!) Servetterna blir ju jättebra till dopet i höst! =)
Mer shopping blir det sist i inlägget!
Igår kväll ville Adam PYSSLA! Oj, vad glad mamma blev då! Alla som känner mej vet ju att jag älskar det, men Adam har aldrig varit så road av det.På dagis har det dignat av diverse pyssel på barnens hyllor, men Adams har gapat tom. På sin höjd en teckning då och då. Men igår ville han göra en dörrskylt till sitt rum. Jag dök ner i mina pysselgömmor och såhär fint blev det!


Baksida och framsida


Angående mitt eget pysslande så ägnar jag mej numera mest åt miniatyrer i skala 1:12 som jag säljer med viss framgång faktiskt! Dockhushobbyn är stor ute i landet, särskilt hos kvinnor 30+!
Jag håller förresten på och snickrar på ett nytt hus, med mycket hjälp av Timo skall tilläggas. Det förra huset fick inte plats nu när ett rum gick till Rasmus. Det nya måttanpassar jag till det enda stället som finns att ha det på. Bilder kommer när det är klart! =)
Till sist måste jag göra lite reklam för två otroligt duktiga hantverkare! När syrran fyllde år nyligen fick hon detta av mej:

En förvaringspåse för toarullar och en Tilda-ängel.
(Tyvärr blev denna bild inte klickbar,vet inte varför, men produkterna finns att se på respektives sida.)

Otroligt fina och välgjorda!! Ängeln är gjord av Malin i Nora. Hennes änglar hittar du här:
http://ebbasanglar.blogspot.com/ (finns även med bland bloggar jag följer till vänster).
Förvaringspåsen har Monica gjort. Hennes produkter hittar du här: http://www.villasolnas.se/.
Carpe Diem! / Helena



1 kommentar: