måndag 14 juni 2010

Nähä...

...ingen start med min medicin ännu tyckte läkaren som jag fick tala med idag. Min förra läkare har slutat så jag har fått en ny och hon vill göra en ordentlig genomgång av mina leder innan vi startar en ny behandlingsomgång. Hon hoppades att det skulle kunna bli i augusti någon gång.... Så länge ska jag få en 20 dagars kortisonkur med viss eftereffekt som förhoppningsvis gör att jag fungerar så länge.

I natt var Adam dålig - spydde ner sej själv, lakan, täcke, kudde och golvet hela vägen till toan.....När allt var undanröjt och uppstädat var jag klarvaken och kunde såklart inte somna om på flera timmar. Låg och tittade på en dokumentärfilm om vita farmare i Zimbabwe som blir fasansfullt behandlade pga sin vita hudfärg. Torterade och nästan ihjälslagna av svarta farmare. Herregud!! Se gärna den om den visas vid fler tillfällen "Mugabe och den vita afrikanen" på svt. Idag mår förresten Adam bra igen.

Första dagen på sommarlovet idag och vad har Adam gjort då? Jo, skrivit och ritat en bok om sej själv och skrivit lite i sin dagbok. Sen ska han ha lite gympa här hemma också. =)

Provar en ny layout på bloggen. Gillar jag den eller gillar jag den inte? Får se om jag behåller den.

1 kommentar:

  1. Såg dokumentären på svtplay. Jag mår så dåligt över det hela. Att detta får pågå... helt otroligt! Hoppas ni har det bra, trots allt... Kram!

    SvaraRadera