fredag 11 juni 2010

Fredag

Idag har vi en lugn dag här hemma. Adam väntar otåligt på en kompis som snart kommer hit och Rasmus sover sin andra tupplur för idag - den regniga och skumma dagen verkar sövande...

Igår kväll var vi på en trevlig och fin skolavslutning på Björkenäsgården. Barnen sjöng och spelade som de inte gjort annat. En del var riktigt modiga och gjorde både solo och duettnummer.
Rasmus satt som ett litet ljus och tittade & lyssnade i kyrkan. Efteråt var det kaffekorg och umgänge tills myggen skrämde hem oss!

Igår ringde jag Reumatologen för jag känner att jag behöver komma dit nu och få börja med min medicin igen. Jag känner mej bestulen på min kropp som självdestruktivt förstör sej själv - eller lederna i alla fall och hindrar mej från att leva och göra som jag vill. Det tär även en del i huvudet känner jag också.....=( -Tyvärr kan du inte få komma förrän efter sommaren blev svaret. Suck! Jag bönade & bad, men det gick inte. Jag fick dock en telefontid med en reumatolog på måndag. Bättre än inget, men det är så mycket svårare att i telefon förklara hur man mår, hur lederna, som jag helst vill visa upp för läkaren, ser ut osv.... Dock bestämdes att jag skulle få börja med cellgifterna omgående så fort jag talat med läkaren och jag varit och tagit alla prover som måste tas innan. Känns skönt mitt i allt.

En skön helg önskar jag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar