onsdag 21 april 2010

Sjuka

Idag är man lite mör....Det blev inte mycket sömn i natt då Rasmus nu är genomförkyld. Adam har varit sjuk sedan i söndags och som väntat är nu även jag, Timo och Rasmus sjuka. Så idag är vi hemma hela familjen och ska försöka ta hand om varandra.

Det var ingen rolig syn man vaknade till i morse. Stora snöflingor trillade ner som sedan övergick till hagel och nu till slut blivit ett lätt men intensivt snöfall. Suck! Verkligen inte det man önskar sej just nu!

Jag börjar så smått se fram emot att börja jobba igen och få lite andra sysslor i livet, även om jag älskar att vara hemma med Rasmus och vara med om varje liten utveckling han gör. Jag ska ta vara på de 12 veckor jag har kvar till dess. Dock kommer det nog kännas annorlunda då väldigt många har gått bort sedan jag gick på mammaledighet.
Två fina grannar har har också gått bort på kort tid nu och det kommer bli tomt efter dem!

Rasmus har förresten börjat säga "tittött"! Det är såå kul att leka tittut med honom när han säger det själv! =) Han tränar också intensivt på att säga tack - vilket än så länge låter mer "atj". =)

Carpe Diem! (även om den är tokigt gråtråkig)
/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar