onsdag 28 april 2010

Dags igen....

Då var det dags igen att försöka få tag på en veterinär. Kära kissen har problem med kisseriet. Han provar & provar och allt som kommer är små pölar i storlek som en enkrona. Stackarn, måste kännas hemskt! Misstänker att det kan vara urinvägsinfektion, stenar och kanske njursvikt. =( Han har diverse andra krämpor som vi vill kolla upp också. Tex har han fått knutor i huden på några ställen, rasat i vikt på senare tid - äter pytteportioner, haltar ibland och har börjat kräkas ganska ofta - ser ut som slemmigt vatten. Vi kommer inte göra några stora ingrepp på honom om det skulle vara nödvändigt. Han har levt ett långt liv som jag tror han är väldigt nöjd med - på lördag fyller han 17 år! (= 84 människoår)
Det känns ledsamt idag, men jag ska inte ta ut någon sorg i förväg - han kanske kommer med hem igen med lite mediciner bara!
Imorgon bitti ska jag lägga mej på telefonen tidigt så vi får en tid i morgon.

Vår sjukföljetång fortsätter.....Rasmus har en förskräcklig slemhosta, men är ganska pigg. Timo känner sej så dålig så han fick komma till Österpraktiken idag och blev sjukskriven. Jag har fortfarande inte blivit riktigt sjuk så jag klarar mej nog från det här nu!

Nu börjar snart veckans tv-höjdpunkt! Draknästet - mitt absoluta favoritprogram! Dessutom har det en riktigt bra signaturlåt (heter det så?) med Eminem!

/ Helena

1 kommentar:

  1. Hej! äntligen har jag fått tummen ur att skaffa ett google konto.Du skriver så bra i din blogg..genom facebook har man lärt känna gamla bekanta/klasskompissar osv.. konstigt att vips så är man i varandras liv igen :)
    passa på att njut resterande tid du får vara hemma, och hoppas ni blir krya..kram Jessica

    SvaraRadera