måndag 26 april 2010

Måndag

Ska jag bli sjuk eller inte...? Den här hostan & förkylningen familjen har/haft bryter inte riktigt ut på mej. Jag känner mej jättesjuk på morgnarna, men när jag varit uppe en stund mår jag bra igen....
Adam kom i alla fall iväg till skolan idag trots att han inte är helt bra än. Timo och Rasmus är fortfarande sjuka, men kvällarna och nätterna har blivit lugnare igen så Rasmus är nog på bättringsvägen. Skönt!
Idag har jag grejat lite i trädgården och satt ut lite blommor på trappan. Det har varit riktigt varmt & skönt idag. Adam har stått och övat kast med sitt kastspö här i trädgården i eftermiddag. Han har längtat hela vintern efter att få fiska igen. =)
Rasmus har blivit lite modigare nu när han ska gå. Han har börjat chansa lite mer på avstånden mellan det han ska förflytta sig mellan. Ibland går det jättebra och han tar flera steg utan stöd och ibland mindre bra....Gåvagnen går han jättebra med nu - jag kan tycka att han drar på lite väl mycket och springer efter med hjärtat i halsen. Timo är mycket coolare och går lugnt en bit bakom och låter honom pinna iväg.
Ja, snart har Rasmus fått uppleva allt vad ett år kan innebära! 11 månader blev han igår.

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar