fredag 22 januari 2010

Fredag

Igår var jag & Rasmus på jobbet och hälsade på och planerade min ledighet. Rasmus var glad trots många nya ansikten - annars börjar han bli lite mer skeptisk mot folk han inte känner nu....

Nu kommer jag vara föräldraledig till mitten på juni. Direkt därpå tar jag ut min sommarsemester och börjar jobba tredje veckan i juli. Då kommer Timo vara hemma med Rasmus tills han börjar dagis i oktober, om det blir som vi önskar.

Dagarna har blivit riktigt rushiga (stavas?)nu. Rasmus är stilla max någon minut - han är alltid på väg någon annanstans än där han är...Man måste passa honom hela tiden eftersom han försöker ta sej iväg hela tiden. Sitter han på golvet försöker han komma upp i krypställning och det är inte alltid han tar emot sej med armarna utan tippar med näsan rakt ner i golvet. Går han i gåstolen når han en massa grejer och måste passas hela tiden, är han i sängen reser han sej och ramlar om vartannat och så vill han ju som jag skrivit förut gå massor, hittar en smula på golvet, sätta sej och kolla på den, upp & gå igen, stanna och titta på dörrar, lådor, möter katten, sätta sej och klappa på den, gå igen, spegla sej i hallspegeln - banka lite på den......Ja, så håller det på från morgon till kväll med undantag för ett par små sovstunder. Dagarna går väldigt fort & man är helt slut - ganska så prick 20.00 slocknar jag i soffan varje kväll MEN det är himla roligt också!!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar