fredag 25 september 2009

Fredag

Igår var jag hos tandläkaren. Noll hål men en lagning som börjar ge sej, så jag ska tillbaka om några veckor igen.Är inte så insatt i eventuella nya regler osv, men nu kostar en undersökning inkl. röntgen "bara" 350:-! Försäkringskassan betalar resten sa de. Tack, tack! Under tiden jag var hos tandläkaren (går i Örebro) så var Rasmus med pappa på jobbet en stund. På vägen hem var tiden lagom för den öppna vägmottagningen på BVC så vi stannade till där eftersom det inte blev något i måndags då de var på utbildning. Rasmus fann en jämngammal liten vän där. Härligt när de först sitter och stirrar på varann i fem minuter och sen ser varandra djupt i ögonen och för ett "samtal" som bara de förstår! =) Allt var bra och Rasmus följer sin kurva perfekt, trots att jag inte tycker han äter så mycket....Min mjölkdepå blir mindre och mindre och vi har fått ge tillägg på flaska mer och mer, så nu medan jag fortfarande kan amma börjar vi ge Rasmus gröt. Han fick sin första lilla smakportion igår med hemlagad havregrynsgröt. Inte såå mycket bläminer och han svalde ett par teskedar faktiskt. =) Om ca 10 dagar ska han kunna äta en full portion.

Öppen famn i onsdags blev en flopp....Hopplösa jag som åker dit med en lilleman som inte har sovit innan - kan det bli annat än pannkaka?! Vi gav upp efter halva tiden och åkte hem och SOV! På onsdag gör vi ett nytt försök. Hoppas Rasmus är i form då för då ska jag kanske få träffa bebisen och hans mamma som vi eventuellt ska ha dubbeldop ihop med. Känns ju bra om vi kan prata lite om hur vi vill ha det.

Ha en skön helg!

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar