torsdag 10 september 2009

Ännu en underbar dag i antågande! =) Började dock tråkigt idag med bråk & tjafs om att man KAN inte ligga kvar i sängen tills det är 20 minuter kvar innan vi ska gå till skolan - särskilt inte när man behöver nästan en timme på sej att få i sej frukost! Lilla tonåren - har den börjat nu tro? Allt löser sej till slut, men det blev bilen idag.... Får ta ett snack i lugn & ro i eftermiddag. Det är tur att Rasmus alltid vaknar med ett STORT leende och är på strålande morgonhumör! =)
Nu har jag tagit bort "Läser just nu" rutan. Det är bara att inse att läsa böcker är inte att tänka på just nu - hur gärna jag än vill. När jag väl stupar i säng på kvällen läser jag max en halv sida innan jag har somnat! Nästa kväll får jag gå tillbaka några sidor för att uppdatera mej om handlingen och sen samma visa igen - toksomnar! Det blir ju att jag läser BAKÅT i boken hela tiden! Så jag ger mej och har stoppat in boken i bokhyllan tills vidare...

Vilken segdragen förkylning! Jag är fortfarande inte helt bra. Allt har tjockat till sej, vilket leder till jobbig ansikts - och huvudvärk. Tror det är från bihålorna. Jag samlar lätt på mej i dem eftersom det förra året på en röntgen upptäcktes att jag har kronisk bihålsinflammation och de alltid är svullna - även då jag är "frisk". Att jag fått det, utan att ha haft speciellt många bihålsinflammationer, hänger troligtvis ihop med min reumatism som även kan påverka slemhinnorna.

Ha en underbar dag! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar