tisdag 28 juli 2009

Längesen!

Oj, vad längesen det var jag skrev här ser jag! Tyckte det var häromdagen bara.....=)
Jaha, vad ska man skriva om idag då? Det har inte hänt så mycket sedan sist. Lite vardagslunk har det blivit sedan Timo började jobba igen. Men nästa vecka börjar han sin andra semesterperiod - ska bli skönt! Då ska vi åka till Jönköping och ÄNTLIGEN få träffa Eira - barnens alldeles nya kusin!

I helgen gav Timo & jag oss på vår gamla Spireahäck som bara har stått och vuxit i alla eviga år. Vi hade tänkt att bara toppa den lite eftersom grenarna släpade i backen, men ju mer Timo klippte, ju mer ris och döda grenar kom fram....Jag satt hopkrupen inne i det där riset vet inte hur länge med sekatör och klippte & slet & rev och klippte ännu mer.... Det slutade med fyra halvfula/fina buskar och två rishögar....Får se om det skjuter upp lite nya skott som kan buska till dem igen, annars får vi kanske ta bort dem.
Dagen efter denna insats sa hela min kropp ifrån! Särskilt mina leder. Kanske var detta den utlösande faktorn, men nu är reumatismeländet tillbaka igen. Suck! Jag hoppas det inte blir mer illa än jag står ut och kan amma färdigt innan jag börjar med min medicin igen. Man får absolut inte amma när man tar den då den innehåller cellgift. Nåja, tiden utvisar detta.....

Nej, nu ska jag gå och baka tårta med Adam eftersom jag ju fyller ÅR idag! Hurra för mej! =)

Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar