måndag 20 juli 2009

Härliga Rasmus!

Så härlig han är nu Rasmus! Stooora leenden spricker upp i hela hans ansikte och slår som solstrålar mot en! Kan få vem som helst på gott humör! Rasmus har blivit mer "med" de senaste dagarna . Ser på allting med tefatsögon som om det vore både första och sista gången han såg det. Tittar på en när man pratar med honom och man märker att han känner igen vissa ord och ramsor som man upprepar. Tex har Adam och jag kört den här ramsan nästan sedan han föddes:

"Jag ringer efter pizza, jag ringer efter pizza"

(samtidigt pipslår man numret på hans mage och håller hans ena hand mot hans öra)

"Såhääääär stor ska den vara"

(Gör en stor cirkel med hans händer)

"Jag äter min pizza, jag äter min pizza"

(samtidigt skär man pizzan med hans händer och stoppar i munnen)

"Neeeer i magen med den bara!"

(Klappar med hans händer på hans mage)

(Påhittad av: Bea Uusma Schyffert & Kari Modén)

Det allra finaste Rasmus vet just nu är det här: ...en brun handduk och en pyjamas som sticker upp ovanför skötbäddskanten. Han tittar på dem med stora leenden och "pratar" med dem så fort han kommer på skötbordet. Så det får ligga kvar sådär så länge han gillar dem! =) Tyvärr är det ju näst intill omöjligt att fånga hans leenden på bild, men man ser på kinden hur han skrattar!....=)

Magen verkar ha lugnat sej! Han har inte haft något sådant där riktigt kolikanfall sedan vi var i stugan då han skrek hysteriskt en hel natt. Efter det har det varit lugnt och minifomdropparna har vi slutat med då de varken verkar göra till eller från. Tror mer att det handlar om vad jag äter. Har kunnat sätta hans kolik i samband med viss mat flera gånger. tex. kryddig mat, lök, jordgubbar och komjölksprodukter. Så nu undviker jag såklart detta.

Ha en bra dag - och kom ihåg att fånga den!

/ Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar