onsdag 3 juni 2009

Dagarna går.....

Så har det gått några dagar till i vårt liv... Det händer inte SÅ mycket spännande saker. Livet med en liten bebis är så mycket här och nu - man är så lycklig för stunden och fångar den! Det behöver inte hända så mycket för man är så nöjd ändå!
I måndags var det BVC-premiär för Rasmus. Han hade gått upp till 3815 g så han är snart uppe i sin födelsevikt igen! Känns så skönt med tanke på att han varit lite slö av sin "gulsot", men nu vet man att han får i sig tillräckligt med näring i alla fall! Han blir piggare och mer vaken för varje dag, men är fortfarande lite gul. Vi har ställt hans säng vid fönstret nu så han får så mycket ljus på sej som möjligt så blir han fortare av med gulheten.

I måndags blev vi klara med grönsakslandet också! Alla frön och några smultronplantor är i jorden. Nu är det bara att vänta och sedan hoppas att det som kommer upp får vara i fred. Vi har de senaste veckorna haft dagliga besök av både harar och rådjur som ju är så sööööta, men lite av skönheten faller av dem när de äter av våra rosknoppar... Fy, fy! Undrar om de kommer käka upp våra grönsaker också?....

Igår (den regnigaste dagen på länge?!) var Adam på utflykt med dagis till Vinön. De hade åkt traktor över ön, hälsat på en dagiskompis som bor där och varit på skattjakt och fått diamanter och godis. Han var så nöjd (trots vädret) när jag hämtade honom vid färjan.

Nu ska jag passa på att få lite gjort här hemma medan Rasmus sover. Han har sin längsta sovperiod såhär mitt på dagen så man hinner göra en hel del. Har precis bakat en rabarberpaj och ska ta tag i en hög med tvätt och sedan bege mej längst in i garderoben och leta på mina "vanliga" kläder igen och se om jag kan ha någonting. Jag är sååå trött på mina mammakläder som jag fortfarande går och trampar i. Tyvärr har jag inga stora förhoppningar om att komma i någonting annat. Trots att jag gått ner 10 kg så är det fortfarande mycket som ska jobbas bort -tex så ser jag ut att vara gravid igen i kanske 5e månaden....när försvinner magen?!? Har för mej att den försvann direkt efter att jag fått Adam...kanske spelar roll att jag är 5 år äldre nu plus att jag den här gången gick upp 29 kg (!!) och "bara" 20 kg med Adam... Men jag ska jobba på det och nå min vanliga vikt på 65kg igen - det får kosta blod, svett & tårar om så behövs!

Carpe Diem! / Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar