fredag 2 juli 2010

Denna sommar som man "ska" älska...

Så är det ännu en stålande solig dag i sikte och jag börjar längta efter hösten. Udda, jag vet... Sommaren är inte min favoritårstid! Jag tröttnar alldeles för fort på sol & värme, lätta kläder osv... Sommarkvällar är helt okej, men varma sommardagar är lite ångestladdade på något sätt, kanske för att min mamma dog en strålande & varm sommardag.... När jag var mindre älskade jag sommaren. Nu ska ingen tro att jag går och mår dåligt hela dagarna, jag står ut absolut, men hösten känns skön att längta efter.

Juli i år blir ändå upplyftande & glad med många kalas och födelsedags"barn". Det börjar i kväll med 7-års kalas - det ska dock bara Adam gå på. Till helgen ska vi fira en 5-åring och nästa helg en 1-åring. Sedan en 71-åring och därefter en 40-åring och sedan två 40-åringar (inkl. mej själv där).

Idag jobbar Timo sista dagen innan sin semester och föräldraledighet. Skönt tycker jag! Bara att kanske få sätta sej i fred en liiiiten stund varje dag känns som stor lycka! Man har ju ändå semester.....;) Klart man inte kan eller ens vill ta semester från sina barn, men det kommer blir skönt att vi är två om dem på dagarna. Det har varit riktigt tufft till nu....

Stackars Rasmus slår på stort igen med 8 nya tänder på en gång! Det var likadant med de åtta första som också kom nästan samtidigt. Vi har fått börja använda spottlapparna om halsen igen för det bara rinner & rinner ur munnen. Snart har han gnagt sönder alla sina böcker också - det kliar väl... Han har blivit så stor den sista tiden. Börjar ge sej iväg på egen hand mycket mer, visar tydligt vad han vill med egna ord & gester och han och Adam kan faktiskt leka lite tillsammans nu. Adam bestämmer och Rasmus fogar sej...:) Men! Han är extremt mammig!! Hoppas det ändrar sej nu när Timo är hemma mer.

Hoppas ni tycker ni får en skön sommardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar