torsdag 25 februari 2010

Torsdag

De senaste dagarna har jag utmanat pillerillet lite extra - ett dockhus till dockhuset! =) Har inte mätt upp någon skala men gissar att det kan vara 1:100 ungefär.....Pillrigast att göra var den pyttelilla dockan som jag inte alls hade tänkt göra, men som var det första Adam saknade då han tittade på huset. Jag gjorde den av ståltråd som jag lindade blomstertejp om och formade till och sedan målade.


Adam har sportlov den här veckan. Lite svårt att hitta på aktiviteter här hemma, men en del lek i snön har det ju blivit. Det är lite svårt att vara i trädgården med Rasmus med all snö. Jag har försökt skotta upp lite gångar på baksidan så han kan vara med lite där....Nu räcker det med snö tom för mej! Härom dagen sprack en takbjälke i altantaket och jag gick hela dagen och spanade på den där och var beredd på en takkollaps, men det höll tills Timo kom hem och kunde skotta av taket.

Idag blir det filmtajm. Ginzapaketet kom idag med två Ben 10 filmer till Adam och en gammal klassiker till mamma. Hoppas den fortfarande är så kul som man minns den från 80-talet! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar